Jump to content
  • Search In
    • More options...
    Find results that contain...
    Find results in...

    Jak usunąć animacje z modelu broni. [ niemożliwe stało się możliwe ]


    shock
     Share

    Recommended Posts

    • Cała zawartość 3
    • Temat został założony
    • Ostatnia odpowiedź

    Top Posters In This Topic

    Jak usunąć animacje z modelu broni.

    Czasami zdarza się że chcemy mieć bronie bez animacji tzw. HLTV.

    Jednak jeśli mamy jakieś podmienione modele np. z fpsbanana.com mają one zazwyczaj animacje.

    W tym tutorialu opiszę jak je wyłączyć faja.gif

    Ok na początek będziemy potrzebować tych programów:

    - Jed's Half-life model viewer (JHLMV): http://www.wunderboy.org/download.ph..._setup.zip&s=2

    - Gui studio mdl : http://www.wunderboy.org/download.ph...dl_1.0.zip&s=1

    - Hl mdl decompiler : http://www.3d2toy.com/dynamic/download/135_mdldec12.zip

    - Jakiś model broni z fpsbanana

    JHLMV i Gui studio mdl instalujemy normalnie tak jak każdy inny program.

    hl mdl decompiler rozpakowywujemy do jakiegoś folderu.

    Teraz czas na konfigurację Jhlmv.

    Uruchamiamy ten program i naciskamy Tools>Configure tools.

    W polu "path to mdldec.exe' (na samym dole okna) klikamy na trzy kropki i wskazujemy plik mdldec.exe (jest on tam gdzie wypakowaliśmy Hl mdl decompiler.

    A teraz do roboty!

    tworzymy jakiś folder ( żeby było wygodniej ) i kopiujemy do niego plik z modelem broni której chcemy usunąć animacje. (ale nie np. w_m4a1 ani p_m4a1 tylko v_m4a1, bardzo ważne!!) teraz włączamy jhlmv i wybieramy Tools>decompile model i wybieramy nasz plik z modelem broni.

    w folderze w którym znajdował się model broni są nowe pliki są to animacje, model broni i plik qc. który zawiera informacje niezbędne do kompilacji.

    otwieramy w notatniku plik qc. (jeśli jest to model ak47 będzie on miał nazwę ak47.qc) i szukamy napisu 'animation sequences'.

    pod tym napisem mamy informacje o animacjach broni, teraz szukamy napisu:

    $sequence "draw" "draw"

    (zamiast 'draw' może być np. draw2, draw1, draw4 itp.)

    to 'draw' to animacja wyciągania broni, więc zamieniamy wyrazy 'draw' na 'idle'.

    ( UWAGA! Jeśli w tym folderze co jest plik qc. zamiast pliku 'idle.smd' jest np 'idle1.smd' zamiast idle wpisujemy idle1 ! Bardzo ważne )

    możemy także usunąć inne animacje np przeładowania broni.

    aby to zrobić szukamy zamiast $sequence "draw" "draw" odpowiedniego napisu.

    np. dla przeładowania będzie to reload dla strzału shoot, shoot1, shoot2, shoot3 itp. pamiętamy jednak o tym że jak mamy zamiast animacji idle animacje idle1 wpisujemy idle1 napisałem o tym wyżej.

    ok już niedługo koniec. teraz czas na kompilację.

    zapisujemy zmieniony plik qc. i uruchamiamy gui studio mdl.

    W gui studio mdl wybieramy file>load qc file i wybieramy z dysku nasz zmodyfikowany plik qc.

    teraz naciskamy na dole compile.....

    jeśli kompilacja przebiegła prawidłowo w folderze w którym mieliśmy plik qc będzie nasz skompilowany model czyli ak47.mdl.

    teraz kopiujemy go do naszego folderu cstrike>models i testujemy w grze!

    - + + + + + - \ \ \ \

    Link to comment
    Share on other sites

    Guest
    This topic is now closed to further replies.
     Share

    ×
    ×
    • Create New...