Jump to content

    Locked Bindy - co to jest, jak z tego korzystać plus przydatne bindy.


    shock
     Share

    Recommended Posts

    • Cała zawartość 2
    • Temat został założony
    • Ostatnia odpowiedź

    Top Posters In This Topic

    Last activity:

    . Wstęp

    2. Co to jest bind?

    3. Edycja Ustawień Klawiszy.

    4. Bindy

    5. Credits

    1. Wstęp

    Na początku chciałem zaznaczyć, że ten poradnik kierowany jest głównie dla początkujących (są w ogóle tacy?) ale także gracze ciut bardziej zaawansowani odnajdą tu coś dla siebie. Poniższy poradnik to mieszanka różnych materiałów z innych tutoriali, które możemy odnaleźć tu na forum i także na innych stronach. Dorzuciłem także coś od siebie. A teraz do rzeczy...

    2. Co to jest bind?

    W wielu poradnikach dotyczących głównie skryptowania pisze, że bind to inaczej komenda definiująca (podpinająca) inną komendę pod dany klawisz, po naciśnięciu którego komenda zdefiniowana jest wykonywana w grze. I to prawda. To dzięki tej magicznej komendzie nasza postać z gry wykonuje to, co my jej "nakazujemy" wciskając odpowiednie klawisze. Ale teraz coś innego: jak wygląda w praktyce to całe podpięcie komendy pod dany klawisz? Jak się okazuje - banalnie prosto. Wzór wygląda tak:

    bind "KLAWISZ" "komenda"
    stosując ten schemat z łatwością będziemy edytować ustawienia klawiszy w grze, ale o zmienianiu będzie trochę później. Aby przetestować komendę bind odpalmy Counter-Strike'a (najlepiej stwórzmy serwer przez New Game) i po wczytaniu mapy uruchamiamy konsolę gry (domyślnie klawiszem [~]. Znajduje się on pod Esc) i wpisujemy do konsoli poniższą rzecz:

    bind "p" "say TEST KOMENDY BIND"
    klikamy ENTER. Wyłączamy konsolę i wciskamy klawisz P. Po jego wciśnięciu powinien pojawić się napis na czacie: TEST KOMENDY BIND. Jeśli tak się nie stało, uruchamiamy konsolę i wpisujemy jeszcze raz:

    bind "p" "say TEST KOMENDY BIND"
    jednocześnie zwracając uwagę na cudzysłowy. Znów wciskamy ENTER i potem P. Jeśli nadal nic nie pokazuje się na czacie, sprawdźmy jeszcze wartości komendhud_saytext i hud_saytext_internal. Wartość tej drugiej komendy powinna wynosić 1.

    Aby przywrócić domyślną kontrolę (tj. sprzed testowania binda) wpisujemy w konsolę komendę

    exec config.cfg
    Przywróci to nasze domyślne ustawienia z configa gry. I tu właśnie mała wzmianka: Plik config.cfg zawiera nasze wszystkie ustawienia klawiszy. Znajduje się on w folderze cstrike. Warto też wspomnieć o pliku userconfig.cfg który warto sobie stworzyć w folderze cstrike. Do niego możemy zapisywać różne inne użyteczne ustawienia, takie jak np. ustawienia grafiki czy też ustawienia rate w grze. Ale to tak na marginesie.

    3. Edycja Ustawień Klawiszy

    Na tym polu mamy aż trzy możliwości edytowania kombinacji klawiszowych w grze (nie licząc programów typu CFG Editor). Pierwsza to standardowa zmiana sterowania, którą wybieramy przez Menu (Options -> Keyboard). Druga - to zmiana ustawień za pomocą konsoli gry (dla przypomnienia włączamy ją klawiszem[~] pod Esc. Wymagana jest do tego znajomość komend.) Trzecia opcja, to edycja pliku config.cfg znajdującego się w katalogu cstrike. Możemy otworzyć go za pomocą dowolnego edytora tekstu, np. Notatnika. Poniżej jest przedstawiony screen klawiatury i myszki z nazwami poszczególnych klawiszy. Ułatwi to edycję bindów dwiema ostatnimi metodami.

    keypad_bindy_cs.jpg?t=1267433068

    Oczywiście same nazwy klawiszy to nie wszystko. Poniżej kilka stron, na których odnajdziecie opis wszystkich ważniejszych komend, które można wykorzystać w bindowaniu. Oczywiście z wyjaśnieniem, co one robią ;)

    Link to comment
    Share on other sites

    Guest
    This topic is now closed to further replies.
     Share

    ×
    ×
    • Create New...
    You are viewing the forum as guest.
    You do not have access to some content and features!