Skocz do zawartości

    Zamknięty Co to jest interp ???


    Razi
     Udostępnij

    Rekomendowane odpowiedzi

    • Cała zawartość 2
    • Temat został założony
    • Ostatnia odpowiedź

    Top użytkownicy w tym temacie

    Najpopularniejsze posty

    interp - tajemnicza komenda, znana od niedawna i dla niektórych bardzo tajemnicza. Zdarzyło Ci sie kiedyś, że grając spokojnie na serwerze ktoś zaczął rzucać obelgami i "pluć" sie o interp? Zapewne t

    interp - tajemnicza komenda, znana od niedawna i dla niektórych bardzo tajemnicza.

    Zdarzyło Ci sie kiedyś, że grając spokojnie na serwerze ktoś zaczął rzucać obelgami i "pluć" sie o interp? Zapewne tak! Mogę sie założyć ze za pierwszym razem nie wiedziałeś co to jest a może i nadal nie wiesz. Ten artykuł pisze dla tych którzy chcą dowiedzieć sie co to za dziwne "zjawisko"

    Filmik:

    Dziwne, nieprawdaż?

    Otóż Interp są to hitboxy (ang. hit - uderzać, bić; box - pudełko, pole) czyli tłomacząc na język polski po prostu "Pola Uderzeń" a w języku Cs'a miejsca, w które celujesz widząc przeciwnika.

    Ciało, a dokładniej postacie które widzimy w Cs'ie to nic innego jak modele. Są one 3D. Na te "figurki" nałożone są z każdej strony kratki (Coś jak południki i równoleżniki otaczające globus P). Każdej takiej kratce przypisana jest wartość obrażen. Własnie te kratki powoduja ze strzelajac w glowe zadajemy wieksza ilosc obrazen niz np w noge.

    Cała zabawa polega na ustawieniach w configu naszego Interpa. Te hitboxy nie muszą dokładnie przylegać do modelu, przez co np.: celując obok głowy przeciwnika możemy spowodować, że i tak zostanie on zabity Head Shotem (doskonale widać to na filmiku) Wielu graczy, szczególnie tych bardziej doświadczonych zwraca na to uwagę.

    Nasz Interp możemy zmienić w konsoli gry Cs bądź w configu. Komenda brzmi:

    ex_interp xxxx

    gdzie w miejsce x możemy podstawić oczywiście dowolnie liczby, jednak najtrafniejszymi są: od 0.01 do 0.05. Na Interp może składać sie wiele innych parametrów, których jednak nie będę opisywał.

    Podsumowując:

    Jeśli od początku grałeś zawsze na "firmowych" ustawieniach Cs'a zmiana Interpu może okazać sie niekorzystna w grze, przynajmniej z początku. Jednak po paru dniach przyzwyczaisz sie, a nawet będzie ci sie wydawało, że celniej strzelasz. Poza tym inni gracze nie będą już się ciebie czepiać i będziesz przygotowany na przyszłe klanówki bądź inne rozgrywki TP które sie rozgrywa właśnie z Interpem 0.01

    "Otóż Interp są to hitboxy"

    ojjj nie ;] interp - interpolacja - jest to jakby aproksymacja funkcji ktora najlepiej odwzorowuje zachowanie obiektu

    w polskim jezyku:

    czym dluzszy interp tzn wiekszy - tym wiecej klatek jest obliczanych na komputerze klienta, a nie branych bezposrednio z ramek przesylanych przez serwer

    dlatego tez ex_interp powinien byc ustawiony na "1/cl_updaterate"


    cl_updaterate - ilosc żądanych klatek od serwera
    cl_cmdrate - ilosc klatek wysylanych do serwera na sekunde
    (to oczywiscie zalezy od serwera ile wysle lub ile przyjmie)
    
    

    z tymze polskie lacza nie sa wspaniale i przy ustawianiu interpu powinien byc brany pod uwage tez ping, osobiscie DO pingu 40 gram na :


    rate 25000 (ilosc pobieranych danych)
    cl_rate 20000 (ilosc wysylanych danych)
    cl_updaterate 101 (ilosc pobieranych klatek)
    cl_cmdrate 101 (ilosc wysylanych klatek)
    ex_interp 0.009 (tlumaczylem powyzej ;D/>)
    
    

    natomiast przy wyzszym pingu (do 90 powyzej nie ma sensu gra juz w zmienionym kodzie netowym 1.6):


    rate 20000
    cl_rate 9999
    cl_updaterate 80
    cl_cmdrate 80
    ex_interp 0.02
    
    

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • 1 miesiąc później...
    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
     Udostępnij

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...
    Przeglądasz forum jako gość.
    Nie posiadasz dostępu do niektórych treści i funkcji!