Razi 8 Last activity: January 2, 2013 Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Posted December 19, 2012 interp - tajemnicza komenda, znana od niedawna i dla niektórych bardzo tajemnicza. Zdarzyło Ci sie kiedyś, że grając spokojnie na serwerze ktoś zaczął rzucać obelgami i "pluć" sie o interp? Zapewne tak! Mogę sie założyć ze za pierwszym razem nie wiedziałeś co to jest a może i nadal nie wiesz. Ten artykuł pisze dla tych którzy chcą dowiedzieć sie co to za dziwne "zjawisko" Filmik: Dziwne, nieprawdaż? Otóż Interp są to hitboxy (ang. hit - uderzać, bić; box - pudełko, pole) czyli tłomacząc na język polski po prostu "Pola Uderzeń" a w języku Cs'a miejsca, w które celujesz widząc przeciwnika. Ciało, a dokładniej postacie które widzimy w Cs'ie to nic innego jak modele. Są one 3D. Na te "figurki" nałożone są z każdej strony kratki (Coś jak południki i równoleżniki otaczające globus P). Każdej takiej kratce przypisana jest wartość obrażen. Własnie te kratki powoduja ze strzelajac w glowe zadajemy wieksza ilosc obrazen niz np w noge. Cała zabawa polega na ustawieniach w configu naszego Interpa. Te hitboxy nie muszą dokładnie przylegać do modelu, przez co np.: celując obok głowy przeciwnika możemy spowodować, że i tak zostanie on zabity Head Shotem (doskonale widać to na filmiku) Wielu graczy, szczególnie tych bardziej doświadczonych zwraca na to uwagę. Nasz Interp możemy zmienić w konsoli gry Cs bądź w configu. Komenda brzmi: ex_interp xxxx gdzie w miejsce x możemy podstawić oczywiście dowolnie liczby, jednak najtrafniejszymi są: od 0.01 do 0.05. Na Interp może składać sie wiele innych parametrów, których jednak nie będę opisywał. Podsumowując: Jeśli od początku grałeś zawsze na "firmowych" ustawieniach Cs'a zmiana Interpu może okazać sie niekorzystna w grze, przynajmniej z początku. Jednak po paru dniach przyzwyczaisz sie, a nawet będzie ci sie wydawało, że celniej strzelasz. Poza tym inni gracze nie będą już się ciebie czepiać i będziesz przygotowany na przyszłe klanówki bądź inne rozgrywki TP które sie rozgrywa właśnie z Interpem 0.01 "Otóż Interp są to hitboxy" ojjj nie ;] interp - interpolacja - jest to jakby aproksymacja funkcji ktora najlepiej odwzorowuje zachowanie obiektu w polskim jezyku: czym dluzszy interp tzn wiekszy - tym wiecej klatek jest obliczanych na komputerze klienta, a nie branych bezposrednio z ramek przesylanych przez serwer dlatego tez ex_interp powinien byc ustawiony na "1/cl_updaterate" cl_updaterate - ilosc żądanych klatek od serweracl_cmdrate - ilosc klatek wysylanych do serwera na sekunde(to oczywiscie zalezy od serwera ile wysle lub ile przyjmie) z tymze polskie lacza nie sa wspaniale i przy ustawianiu interpu powinien byc brany pod uwage tez ping, osobiscie DO pingu 40 gram na : rate 25000 (ilosc pobieranych danych)cl_rate 20000 (ilosc wysylanych danych)cl_updaterate 101 (ilosc pobieranych klatek)cl_cmdrate 101 (ilosc wysylanych klatek)ex_interp 0.009 (tlumaczylem powyzej ;D/>) natomiast przy wyzszym pingu (do 90 powyzej nie ma sensu gra juz w zmienionym kodzie netowym 1.6): rate 20000cl_rate 9999cl_updaterate 80cl_cmdrate 80ex_interp 0.02 Zródło: http://www.forums.wi...est-interp.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andy 2 Last activity: March 16, 2014 Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Posted February 18, 2013 Hej! Nie widzisz zawartości tego postu? Sign In lub Create an account, aby korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts