Jump to content
Sign in to follow this  
Persecutor

Dobre rady

4 posts in this topic

Recommended Posts

Twoje libido ostatnio osłabło? Zmień dietę!

Sposób odżywiania może mieć istotny wpływ na zdolności seksualne i ochotę na sex. I nie chodzi tutaj o magiczne właściwości jakiś cudownych afrodyzjaków, ale o rozsądek w doborze pokarmów. Po pierwsze warto unikać nadmiaru produktów zasobnych w rafinowane cukry, gdyż poprzez deregulację gospodarki insulinowej po pewnym czasie doprowadzać mogą do zmniejszonej pobudliwości seksualnej. Poza tym należy zapewnić odpowiednią podaż warzyw i owoców zasobnych w polifenole i inne związki nasilające syntezę tlenku azotu. Cennym składnikiem diety mogą okazać się także ostrzejsze przyprawy i naturalne kakao.

Szukasz naturalnej alternatywy dla cukru? Wypróbuj ksylitol!

Ksylitol jest naturalnym alkoholem cukrowym, występuje między innymi w korze brzozy (stąd też zwany jest cukrem brzozowym), a w przeciwieństwie do innego naturalnego słodziku – stewii – potrawy nim słodzone nie mają gorzkawego posmaku. Ksylitol ma także tę zaletę, że korzystnie wpływa na stan zdrowia zębów działając przeciwpróchniczo. Jeśli obawiasz się syntetycznych substancji słodzących, takich jak aspartam czy acesuflam potasu, nie uznajesz cukrów takich jak fruktoza czy sacharoza, ksylitol może okazać się strzałem w przysłowiową dziesiątkę.

Masz problem z samodyscypliną? Pracuj nad charakterem!

Pamiętaj, że doraźnymi zrywami niewiele osiągniesz. Planuj swoje działania i wyznaczaj drobne cele, np. każdego dnia wykonaj jedną, choćby drobną (ale sensowną) czynność, na którą nie masz ochoty – w ten sposób powoli zaczniesz odzyskiwać kontrolę nad swoim życiem. Po pewnym czasie zauważysz, że mobilizowanie się do rozmaitych działań przychodzi Ci łatwiej i zyskasz pewność siebie, co pozwoli Ci wyznaczać sobie coraz bardziej ambitne zadania.

Jedz rybę przynajmniej dwa razy w tygodniu!

Ryby morskie powinny stanowić nieodłączny element zdrowej diety, są bowiem źródłem ważnych dla zdrowia kwasów tłuszczowych z rodziny omega 3, w które przeciętna, zachodnia dieta jest zazwyczaj deficytowa. Spożycie dwóch przeciętnych porcji ryb w tygodniu takich jak halibut, łosoś, śledź czy makrela pozwala pokryć podstawowe zapotrzebowanie na te kwasy tłuszczowe. Przypominamy, że ryby takie jak popularna u nas panga czy tilapia to nie są ryby morskie i nie zawierają kwasów omega

Trenujesz w późnych godzinach wieczornych? Nie kładź się spać z pustym żołądkiem!

Pamiętaj, że po wysiłku Twój organizm domaga się składników odżywczych. Jeśli nie masz ochoty na pełnowartościowy posiłek, bądź też nie chcesz się kłaść z uczuciem pełności w brzuchu, wypij chociaż szklankę jogurtu lub mleka. Pamiętaj, że regeneracja zachodzić będzie sprawniej, jeśli we krwi pojawią się niezbędne aminokwasy.

Chorujesz na astmę? Uważaj na preparaty kreatynowe.

To co prawda jeszcze nic pewnego, ale są przesłanki by uważać, że suplementacja kreatyną może być niewskazana w przypadku osób chorych na astmę. Tak przynajmniej wskazują wyniki wstępnego badania. Kreatyna jest substancją bezpieczną dla ludzi zdrowych, jednak mogą istnieć takie przypadłości, które stanowią przeciwwskazanie do jej stosowania. Niewykluczone, że taką chorobą jest astma.

Nie masz pomysłu na szybkie drugie śniadanie?

To, że od samego rana do godzin popołudniowych jesteś w pracy czy w szkole nie oznacza, że na drugie śniadanie musisz jeść batoniki i pączki. Zawsze miej pod ręką produkty takie jak niesolone i nieprażone orzechy, migdały, owoce świeże lub suszone oraz naturalny jogurt lub kefir. Pokarmy te nie wymagają specjalnej obróbki ani przygotowania, można je zjeść „w biegu”, lub przegryzać w trakcie wykonywania codziennych obowiązków, a są przy tym niezwykle wartościowe. Zamiast słodzonych napojów pij wodę mineralną, zieloną herbatę bez dodatku cukru, ewentualnie soki warzywne lub kawę.

Stosujesz dietę „na masę” i odczuwasz konsekwencje związane ze spożywaniem sporej ilości kalorii? Używaj przypraw!

Diety ukierunkowane na przyrost masy mięśniowej są zazwyczaj wysokokaloryczne, a osoby je stosujące nierzadko skarżą się na niestrawność i dyskomfort związany z przejedzeniem. Pomocne mogą okazać się niektóre przyprawy takie jak rozmaryn, kminek, jałowiec, majeranek, kurkuma czy imbir, które zwiększają wydzielanie soku żołądkowego i korzystnie wpływają na funkcjonowanie przewodu pokarmowego. Niestety takich właściwości nie mają : popularna sól i glutaminian sodu…

Masz niską odporność i łatwo się przeziębiasz? Zwiększ spożycie owoców!

Dieta zasobna w świeże produkty pochodzenia roślinnego sprzyja poprawie odporności immunologicznej. Szczególnie cenne są tutaj owoce sezonowe, nie tylko ze względu na obecność witaminy C, ale także związków fenolowych. Na przełomie lata i jesieni szczególnie polecane są jabłka, śliwki czy winogrona. Owoce należy spożywać na surowo, najlepiej ze skórką (o ile jest jadalna).

by sfd.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Właściciel

No proszę nawet ja skorzystam ;)

+

Share this post


Link to post
Share on other sites

+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomość wygenerowana automatycznie.

Temat został zamknięty

Powód: close

Jeśli są jakiekolwiek wątpliwości, pytania proszę o zgłoszenie tego postu a temat

zostanie otwarty ponownie przez administracje.

Administracja,

CsKatowice.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...