Jump to content
MlodyJSE

Nowy komputer

10 posts in this topic

Recommended Posts

Siema jak w temacie mam zamiar złożyć bądź kupić nowy komputer. Wymagania gamingowy do 1000zł. Tak wiem, wiem cena dupy nie urywa, ale znalazłem parę ofert do 1000. Wiem, że samemu składając wyjdzie jeszcze taniej (złożyć potrafię, ale gorzej doborem części).

Link to post
Share on other sites

Pierwsze pytanie, czy masz monitor? Jeżeli tak, to dobrze, 2-3 stówki zostają w kieszeni. Gorzej, jeżeli musisz się zmieścić w 1000 zł razem z monitorem.

Druga sprawa, masz rację, że budżet dupy nie urywa, dlatego musisz koniecznie powiedzieć w jakie gry masz zamiar grać. Od razu mówię, że najnowsze gry (nie, nie chodzi i Cyberpunka) odpadają.

Ostatnia sprawa, w takim budżecie 99% części będziesz musiał kupić używane, nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę i czy będzie dla Ciebie ten fakt do zaakceptowania.

Czekam na szczegółowe info, wtedy postaram się pomóc.

Link to post
Share on other sites

Chodzi mi o "skrzynkę". monitor jest, klawa i myszka też.

Z gier, to coś typu gta 4/5, może przekonam się do CS:GO, jakieś inne gierki (typu nfs, diablo), będę się zastanawiać jak będę miał nowego kompa.

 

Może coś takiego: https://gamingsociety.pl/artykul/komputer-do-gier-za-500-800-i-1000-zl-1864/4/ ?

Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedna sprawa. Czy masz do dyspozycji komponenty ze starego komputera?

 

@ MlodyJSEJak już upierasz się przy używanych częściach, to poszukałbym czegoś z procesorem Intel Xeon E5 2620 v3. Na aliexpress można kupić zestawy, w których znajduje się procesor, płyta główna i kości ramu. 

Znalazłem przed chwilą taki zestaw: procesor + płyta główna + 1x8 gb ramu ddr4 za 110 dolarów. Na dzień dzisiejszy jest to ok. 410 zł, więc cena bardzo, ale to bardzo rozsądna.

Link to post
Share on other sites

Aktualnie posiadam:
Nvidia 210 silent bodajże 1gb

Procek:AMD 7750 dual-core

dysk 500gb hdd

4gb ramu (nie pamietam producenta)

[IMG]https://zapodaj.net/227cc64ae2582.jpg.html

[/IMG]

mam jeszcze pare innych części w domu, ale podałbym w innym terminie

Link to post
Share on other sites

Hmm ze starego kompa nawet nie wiem, czy wyciągałbym dysk twardy, bo reszta się raczej nie nada :D

Generalnie jak ja to widzę:

- Procesor, płyta główna, ram z aliexpress - ok. 410 zł

- hdd masz swoje

- karta graficzna rx 470 - na olxie widzę za 360 zł

- zasilacz 500W wystaczy, na olxie po ok. 100 zł

Razem wychodzi ok. 870 zł, a nie masz jeszcze obudowy i dysku SSD (mimo, że opcjonalny, to przydałby się chociaż, by postawić system). Odnośnie obudowy musiałbym pogadać z bratem, bo wiem, że jemu jedna zalega z poprzedniego kompa, a ja mam na zbyciu SSD 128 gb, który leży w szafie nieużywany (oczywiście sprawny). Więc w tej kwestii możemy się dogadać :D

Link to post
Share on other sites

Obudowę mogę mieć przecież starą ( zmienialem jakiś czas temu). Z Ali nigdy nie korzystałem, wszystkie aukcję są z Chin? Czy jakieś krajowe też się zdarzają? 

Link to post
Share on other sites

Jak dalej aktualne to mogę poszukać w tej cenie używanych za granicą (Holandia) też są w dobrych cenach a nawet lepiej to wychodzi niż w Polsce 

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Notarro napisał:

Jak dalej aktualne to mogę poszukać w tej cenie używanych za granicą (Holandia) też są w dobrych cenach a nawet lepiej to wychodzi niż w Polsce 

zorientowałbyś mi się jak cenowo wyglądają tam PC. Jak byłoby coś w tej granicy to może zrobilibyśmy jakąś aukcje na allegro czy coś podobnego.

Link to post
Share on other sites

Siemanko. Jeśli to aktualne to napisz przede wszystkim jaki i jakiej mocy posiadasz zasilacz. W tym budżecie będzie bardzo ciężko coś zakupić a obecnie graty będą coraz droższe. Zakup sobie dysk SSD to przede wszystkim no i dozbieraj trochę kasy bo podejrzewam, że będziesz musiał wymienić też zasilacz. Zasilacz kup markowy z certyfikatem bronze lub gold np. seasonic lub SPC Vero L3. Daj znać jak z budżetem obecnie ale ja polecam dozbierać lub chociaż wziąć sobie coś na raty 0% 🙂

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...