ChoRzowski1920 4 Last activity: March 17, 2019 Posted December 17, 2015 Share Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Witam. Na wstępie powiem, że nie piszę tutaj jak zrobić "WŁASNY" (Własne tekstury, wygląd itp) skin broni/postaci tylko jak pokolorować/dodać napisy. Więc tak, zaczniemy od programów potrzebnych do tego. - Program graficzny (ja pokażę na bazie GIMP`a http://www.dobreprog...dows,13219.html - Jed`s Half-Life Model Viewer http://cs.gamebanana.com/tools/4779 - (Opcjonalnie, na wypadek takiego błędu jak ja miałem) Irfan View http://www.irfanview...fanview pobierz Pobieracie którąś z tych wersji Do rzeczy: 1 1.1. Gdy już mamy poinstalowane programy to odpalamy "Jed`s Half-Life Model Viewer" powinno wyskoczyć nam coś takiego: http://scr.hu/5vgi/d2j10 klikamy na "File" potem "Load Model" i wybieramy model z listy modeli które mamy w folderze znajdującym się w "cstrike/models" Sćieżka: DYSK/nazwa naszego cs`a/cstrike/models Ja wybiorę postać GIGN od CT. 1.2. Klikamy na przycisk "textures" i wybieramy texturę która nas interesuje http://scr.hu/5vgi/3zo9f ja wezmę "ct_gign" i u mnie (Na moim wgranym modelu) wygląda ona tak: http://scr.hu/5vgi/vusy7Klikamyna przycisk "Export texture" i zapisujemy ją najlepiej na pulpicie w formacie .BMP 1.3. Odpalamy program graficzny, ja użyję do tego "GIMP"`a. 1.4. Otwieramy nasz plik 1.5. Przestawiamy tryb obrazu na RGB. http://scr.hu/5vgi/u0t9o 1.6. Kolorujemy/ dodajemy napisy/ dodajemy jakieś gotowe napisy, ja użyję do tego jednego z log cs-wakacje zaprojektowanego "przez zagadkowy_jim xd" Jeśli chcesz dodac coś gotowego a jest to za duże na część ciała/ broni to kliknij "Shift + T" i przeskaluj do odp. wymiaru. Dałem logo na jedną z nóg. 1.7. Zmieniamy tryb obrazu na Indeksowany http://scr.hu/5vgi/a55ue 1.8. Zapisujemy (plik-> zapisz) jeśli nie możemy zapisać, to wyeksportujmy (Lub kliknijmy "zastąp nazwa" http://scr.hu/5vgi/j8sh5 1.9. Gdy mamy już wszystko gotowe to wracamy do naszego hlmv (Jed`s Half-Life Model Viewer) I klikamy przy tekturze, którą wybraliśmy na początku na "Import Texture" http://scr.hu/5vgi/y8x9m Wybieramy z pulpitu plik nasz .BMP i klikamy "otwórz" http://scr.hu/5vgi/51cq0 1.10. Powinno nam się pokazać już podmieniona część. 1.11. Klikamy w "File-> Save model As" i wybieramy model, który wybraliśmy na początku (W moim przypadku gign.mdl) 2.1. Pytanie: "Co jeśli wyskakuje mi wtedy błądERROR loading .BMP texture?!" http://scr.hu/5vgi/wev5a 2.2. Odpowiedź: I po to mamy Irfana! Otwieramy nasz program "Irfan view" otwieramy nasz plik BMP za pomocą tego przycisku:http://scr.hu/5vgi/lnegh 2.3. Potem na "Decrase Color Depth" http://scr.hu/5vgi/mw7za 2.4. I zaznaczamy "Custom" po czym wpisujemy w to pole liczbę "256" po czym "Ok" http://scr.hu/5vgi/xx2tz 2.5. Zapisujemy za pomocą przycisku "Save As" http://scr.hu/5vgi/mgtb5 2.6. Wchodzimy w HLMV i robimy po kolei od pkt 1.9 do 1,11 2.7. Nasza textura wygląda tak http://scr.hu/5vgi/s05vo 2.8. A model tak http://scr.hu/5vgi/vah12 3. 3.1. W przypadku modelu postaci mamy na każdym serwerze, który nie narzuca modeli postaci automatycznie NASZ model postaci. 3.2. W przypadku broni mamy na każdym serwerze, który nie narzyca modeli broni automatycznie NASZ model. 3.3. Jeżeli serwer narzuca modele, upewnijcie sie czy możecie używać własnych modeli, jeśli tak wpiszcie "/modele" lub "/model" Myślę że poradnik się sprzyda nie jednej osobie . Link to comment https://cskatowice.com/topic/14120-jak-zrobi%C4%87-w%C5%82asne-modele-broni-i-postaci-do-cs-16/ Share on other sites More sharing options...
Tomeekk 28 Last activity: March 1, 2017 Posted December 17, 2015 Share Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Hej! Nie widzisz zawartości tego postu? Sign In lub Create an account, aby korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji! Link to comment https://cskatowice.com/topic/14120-jak-zrobi%C4%87-w%C5%82asne-modele-broni-i-postaci-do-cs-16/#findComment-82699 Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts