Skocz do zawartości

    Zamknięty Jak zrobić "własne" modele broni i postaci do cs 1.6


    ChoRzowski1920
     Udostępnij

    Rekomendowane odpowiedzi

    • Cała zawartość 2
    • Temat został założony
    • Ostatnia odpowiedź

    Top użytkownicy w tym temacie

    Witam. Na wstępie powiem, że nie piszę tutaj jak zrobić "WŁASNY" (Własne tekstury, wygląd itp) skin broni/postaci tylko jak pokolorować/dodać napisy.

     


    Więc tak, zaczniemy od programów potrzebnych do tego. 

     

    - Program graficzny (ja pokażę na bazie GIMP`a http://www.dobreprog...dows,13219.html

    - Jed`s Half-Life Model Viewer http://cs.gamebanana.com/tools/4779

    - (Opcjonalnie, na wypadek takiego błędu jak ja miałem) Irfan View http://www.irfanview...fanview pobierzarrow-10x10.png Pobieracie którąś z tych wersji

     


    Do rzeczy:

    1

    1.1. Gdy już mamy poinstalowane programy to odpalamy "Jed`s Half-Life Model Viewer" powinno wyskoczyć nam coś takiego:


    klikamy na "File" potem "Load Model" i wybieramy model z listy modeli które mamy w folderze znajdującym się w "cstrike/models"

    Sćieżka:

    DYSK/nazwa naszego cs`a/cstrike/models

    Ja wybiorę postać GIGN od CT.

    1.2. Klikamy na przycisk "textures" i wybieramy texturę która nas interesuje


    ja wezmę "ct_gign" i u mnie (Na moim wgranym modelu) wygląda ona tak:

    http://scr.hu/5vgi/vusy7Klikamyna przycisk "Export texture" i zapisujemy ją najlepiej na pulpicie w formacie .BMP

    1.3. Odpalamy program graficzny, ja użyję do tego "GIMP"`a.

    1.4. Otwieramy nasz plik

    1.5. Przestawiamy tryb obrazu na RGB.


    1.6. Kolorujemy/ dodajemy napisy/ dodajemy jakieś gotowe napisy, ja użyję do tego jednego z log cs-wakacje zaprojektowanego "przez zagadkowy_jim xd"

    Jeśli chcesz dodac coś gotowego a jest to za duże na część ciała/ broni to kliknij "Shift + T" i przeskaluj do odp. wymiaru. Dałem logo na jedną z nóg.

    1.7. Zmieniamy tryb obrazu na Indeksowany


    1.8. Zapisujemy (plik-> zapisz) jeśli nie możemy zapisać, to wyeksportujmy (Lub kliknijmy "zastąp nazwa"


    1.9. Gdy mamy już wszystko gotowe to wracamy do naszego hlmv (Jed`s Half-Life Model Viewer) I klikamy przy tekturze, którą wybraliśmy na początku na "Import Texture"


    Wybieramy z pulpitu plik nasz .BMP i klikamy  "otwórz" 


    1.10. Powinno nam się pokazać już podmieniona część. 

    1.11. Klikamy w "File-> Save model As" i wybieramy model, który wybraliśmy na początku (W moim przypadku gign.mdl)



     


    2.1. Pytanie: "Co jeśli wyskakuje mi wtedy błądERRORarrow-10x10.png loading .BMP texture?!" http://scr.hu/5vgi/wev5a

    2.2. Odpowiedź: I po to mamy Irfana! Otwieramy nasz program "Irfan view" otwieramy nasz plik BMP za pomocą tego przycisku:http://scr.hu/5vgi/lnegh

    2.3. Potem na "Decrase Color Depth" http://scr.hu/5vgi/mw7za

    2.4. I zaznaczamy "Custom" po czym wpisujemy w to pole liczbę "256" po czym "Ok"


    2.5. Zapisujemy za pomocą przycisku "Save As" 


    2.6. Wchodzimy w HLMV i robimy po kolei od pkt 1.9 do 1,11

    2.7. Nasza textura wygląda tak


    2.8. A model tak


     


    3.

     

    3.1. W przypadku modelu postaci mamy na każdym serwerze, który nie narzuca modeli postaci automatycznie NASZ model postaci.

    3.2. W przypadku broni mamy na każdym serwerze, który nie narzyca modeli broni automatycznie NASZ model.

    3.3. Jeżeli serwer narzuca modele, upewnijcie sie czy możecie używać własnych modeli, jeśli tak wpiszcie "/modele" lub "/model"

     

    Myślę że poradnik się sprzyda nie jednej osobie . 



     


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Hej! Nie widzisz zawartości tego postu?
    Zaloguj się lub Zarejestruj nowe konto, aby korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji!
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
     Udostępnij

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...
    Przeglądasz forum jako gość.
    Nie posiadasz dostępu do niektórych treści i funkcji!