Jump to content
  • Search In
    • More options...
    Find results that contain...
    Find results in...

    Jak zrobić "własne" modele broni i postaci do cs 1.6


    ChoRzowski1920
     Share

    Recommended Posts

    • Cała zawartość 2
    • Temat został założony
    • Ostatnia odpowiedź

    Top Posters In This Topic

    Witam. Na wstępie powiem, że nie piszę tutaj jak zrobić "WŁASNY" (Własne tekstury, wygląd itp) skin broni/postaci tylko jak pokolorować/dodać napisy.

     


    Więc tak, zaczniemy od programów potrzebnych do tego. 

     

    - Program graficzny (ja pokażę na bazie GIMP`a http://www.dobreprog...dows,13219.html

    - Jed`s Half-Life Model Viewer http://cs.gamebanana.com/tools/4779

    - (Opcjonalnie, na wypadek takiego błędu jak ja miałem) Irfan View http://www.irfanview...fanview pobierzarrow-10x10.png Pobieracie którąś z tych wersji

     


    Do rzeczy:

    1

    1.1. Gdy już mamy poinstalowane programy to odpalamy "Jed`s Half-Life Model Viewer" powinno wyskoczyć nam coś takiego:


    klikamy na "File" potem "Load Model" i wybieramy model z listy modeli które mamy w folderze znajdującym się w "cstrike/models"

    Sćieżka:

    DYSK/nazwa naszego cs`a/cstrike/models

    Ja wybiorę postać GIGN od CT.

    1.2. Klikamy na przycisk "textures" i wybieramy texturę która nas interesuje


    ja wezmę "ct_gign" i u mnie (Na moim wgranym modelu) wygląda ona tak:

    http://scr.hu/5vgi/vusy7Klikamyna przycisk "Export texture" i zapisujemy ją najlepiej na pulpicie w formacie .BMP

    1.3. Odpalamy program graficzny, ja użyję do tego "GIMP"`a.

    1.4. Otwieramy nasz plik

    1.5. Przestawiamy tryb obrazu na RGB.


    1.6. Kolorujemy/ dodajemy napisy/ dodajemy jakieś gotowe napisy, ja użyję do tego jednego z log cs-wakacje zaprojektowanego "przez zagadkowy_jim xd"

    Jeśli chcesz dodac coś gotowego a jest to za duże na część ciała/ broni to kliknij "Shift + T" i przeskaluj do odp. wymiaru. Dałem logo na jedną z nóg.

    1.7. Zmieniamy tryb obrazu na Indeksowany


    1.8. Zapisujemy (plik-> zapisz) jeśli nie możemy zapisać, to wyeksportujmy (Lub kliknijmy "zastąp nazwa"


    1.9. Gdy mamy już wszystko gotowe to wracamy do naszego hlmv (Jed`s Half-Life Model Viewer) I klikamy przy tekturze, którą wybraliśmy na początku na "Import Texture"


    Wybieramy z pulpitu plik nasz .BMP i klikamy  "otwórz" 


    1.10. Powinno nam się pokazać już podmieniona część. 

    1.11. Klikamy w "File-> Save model As" i wybieramy model, który wybraliśmy na początku (W moim przypadku gign.mdl)



     


    2.1. Pytanie: "Co jeśli wyskakuje mi wtedy błądERRORarrow-10x10.png loading .BMP texture?!" http://scr.hu/5vgi/wev5a

    2.2. Odpowiedź: I po to mamy Irfana! Otwieramy nasz program "Irfan view" otwieramy nasz plik BMP za pomocą tego przycisku:http://scr.hu/5vgi/lnegh

    2.3. Potem na "Decrase Color Depth" http://scr.hu/5vgi/mw7za

    2.4. I zaznaczamy "Custom" po czym wpisujemy w to pole liczbę "256" po czym "Ok"


    2.5. Zapisujemy za pomocą przycisku "Save As" 


    2.6. Wchodzimy w HLMV i robimy po kolei od pkt 1.9 do 1,11

    2.7. Nasza textura wygląda tak


    2.8. A model tak


     


    3.

     

    3.1. W przypadku modelu postaci mamy na każdym serwerze, który nie narzuca modeli postaci automatycznie NASZ model postaci.

    3.2. W przypadku broni mamy na każdym serwerze, który nie narzyca modeli broni automatycznie NASZ model.

    3.3. Jeżeli serwer narzuca modele, upewnijcie sie czy możecie używać własnych modeli, jeśli tak wpiszcie "/modele" lub "/model"

     

    Myślę że poradnik się sprzyda nie jednej osobie . 



     


    Link to comment
    Share on other sites

    Guest
    This topic is now closed to further replies.
     Share

    ×
    ×
    • Create New...