Jump to content
Sign in to follow this  
zaksiu

Unia Graczy stawia żądania!

1 post in this topic

Recommended Posts

esports-arena.jpg?w=640


 


Od wielu miesięcy wiele osób myślało o możliwości stworzenia przez topowe organizacje e-sportowe czegoś w rodzaju oficjalnego związku zawodowego dla zawodników.

 

Unia nieoficjalnie istniała już od dłuższego czasu, komunikując się poprzez nieoficjalne kanały przesyłu informacji, pozostając w ukryciu, aby nie robić szumu, ale wystarczająco, aby zmieniać scenę e-sportową. Jedną z większych interwencji unii było wycofanie się ESL z próby stworzenia ekskluzywnej ligi w CS:GO, która całkowicie zmieniłaby scenę Counter Strike’a. Żaden z organizatorów turniejów, w których interweniowała unia nie podał jako przyczyny “nacisku ze strony osób trzecich”, lecz raczej “zmiana dla dobra zawodników”.

 

Dziś jednak wiadomo, kto stoi za całym przedsięwzięciem – Alexander Kokhanovskyy, który jest CEO ukrainśkiego Na’Vi. Wysłał on wiadomości mailowe do osób reprezentujących organizacje takie jak ESL, DreamHack, Starladder, FACEIT, PGL, MLG, CEVO, Joindota, Dotacinema, One Game Agency (DotaPit & CounterPit), ESEA, ESWC, Dreamz Media, BTS, Fragbite oraz Gfinity. Dyrektor wykonawczy Natus Vincere brał udział w podobnych akcjach już wcześniej, m.in. wycofanie się Na’Vi z Copenhagen Games po sporze z organizatorami.

Po tamtej sytuacji opublikował on “Manifest o Odpowiedzialności” ukierunkowany

w turnieje takie jak Copenhagen Games i od tamtej pory starał się zebrać uwagę właścicieli organizacji e-sportowych, w celu lepszego traktowania.

 

Wygląda na to, że znalazł skłonnych do współpracy partnerów. Są nimi Natus Vincere, Team Liquid, CLG, Cloud9, Virtus.Pro, Team SoloMid, Fnatic, Ninjas in Pyjamas, Titan oraz EnVyUs. Te drużyny w mailu wysłanym do organizacji wymienione jako reprezentowane, ale nie jest powiedziane, że są to wszystkie drużyny, które dołączyły do tej inicjatywy.

List, którego przetłumaczoną treść można przeczytać poniżej, wskazuje podstawowe wymagania od organizatorów turniejów. Znaleźć w nich można również oświadczenie

o odrzuceniu przez członków “unii” wszystkich turniejów online, które nie mają finałów LAN’owych, lecz nie dotyczy to drużyn z Ameryki. Jako, że w USA odbywa się mniej eventów, wymogi pieniężne ich dotyczące są bardziej wygórowane – minimum to 30,000$ w nagrodach dla ligi internetowej, aby drużyny w ogólę wzięły w niej udział.

Dla turniejów trwających mniej niż 4 dni, bądź mniej kwota ta wynosi 10,000$.

 

Dla turniejów poza USA, bądź turniejów w USA, w których udział biorą zagraniczne ekipy, związek ustawił poprzeczkę dużo więcej – dla CS:GO jest to 75,000$, a dla DOTA2 100,000$. Oprócz tego drużyny domagają się zapewnienia oraz pokrycia kosztów transportu oraz hotelu dla conajmniej sześciu członków drużyny (drużyna oraz jej trener) przed rozpoczęciem turnieju, bądź zapłacenia pieniędzy potrzebnych na opłacenie takowych wygód maxymalnie tydzień po zakończeniu turnieju. Kwoty sięgają 12,000$ przy podróży z Europy do USA, lecz dla drużyn z regionu CIS są to tylko 3,000$.

W dodatku wymogiem do udziału tych drużyn w turnieju jest transport z lotniska do hotelu, osobny kierowca dla każdej z drużyn, osobne łazienki dla graczy oraz porozumienie o graniu maxymalnie jednego meczu BO3, bądź BO5 w ciągu jednego dnia.

 

Prawdą jest, że wielu organizatorów turniejów od dłuższego czasu zastanawiało się nad zwiększeniem nagród, lecz istnieje możliwość, że niektórzy organizatorzy turniejów nie będą w stanie zapewnić takich wygód drużynom, co za tym idzie na ich turniejach zabraknie wielkich nazw, a co za tym idzie mogą mieć problem ze znalezieniem sponsoringu. Warto również podkreślić, że po dłuższej rozmowie sami zawodnicy grający w tych organizacjach przyznali, że nie wiedzieli o żądaniach wysuwanych przez ich organizację, jak również o tym, że są one wysuwane w ich imieniu.

 

Poniżej prezentuję przetłumaczony e-mail, wysłany przez CEO Na’Vi.

 

“Witam wszystkich, nazywam się Aleksander Kokhanovskyy i jestem CEO Natus Vincere.

Piszę w imieniu Unii Drużyn, w której skład wchodzi Na’Vi, Team Liquid, CLG, Cloud9, VP, TSM, Fnatic, NiP, Titan oraz EnVyUs. Pragniemy stworzyć bardziej profesjonalną więź między najlepszymi drużynami oraz wielkimi turniejami e-sportowymi oraz organizatorami lig. Wszystko, co zostało wymienione w liście poniżej wchodzi w życie 1 Stycznia 2016 roku. Ten mail wysłany został do przedstawicieli ESL, Dreamhack, Starladder, Faceit, PGL, MLG, CEVO, Joindota, Dotacinema, One Game Agency (DotaPit & CounterPit), ESEA, ESWC, Dreamz Media, BTS, Fragbite oraz Gfinity. Wreszcie wszyscy jesteście połączeni i możecie się “spotkać”. Jeżeli nie jesteś osobą dla tego typu informacji – przekaż ją właściwym osobom w swojej firmie.

 

Warunki dołączenia 2016:

 

Nie przyjmiemy żadnych turniejów online, które nie będą miały finałów LAN’owych.

Jedynym wyjątkiem są drużyny z USA, ze względu na brak LAN’ów. Jednak ustanowią one minimalną pulę nagród dla 1-2 miesięcznych lig na 30,000$ oraz 10,000$ dla turniejów trwających krócej niż 4 dni.

 

Mówimy tu o :

  • Showmatchach (nie dotyczy to wydarzeń sponsorskich, przykładowo showmatch G2A)

  • 1-2 dniowych turniejach z 4-8 drużynami (np. King of the Hill)

  • 2-3 miesięcznych ligach online (Dotapit, GOCL)

 

Minimalna pula nagród dla turnieju CS:GO wyłączając opłaty za transport – 75,000$

Minimalna pula nagród dla turnieju DOTA2 wyłączając opłaty za transport – 100,000$.

 

Opłaty transportowe

  • Powinny one być kompletnie wyłączone z puli nagród

  • Turnieje powinny w pełni zapewnić podróż dla drużyny oraz jej trenera (6 osóB)
  • Turnieje powinny zapełnić podróż dla graczy Hearthstone

 

Turnieje będą miały następujące opcje:

Opcja A: Opłata za bilety (klasa ekonomiczna bądź wyżej z odpowiednim czasem przelotu) oraz za hotel (4 gwiazdkowy bądź wyżej) przed rozpoczęciem turnieju

Opcja B: Wysłanie opłat za event maxymalnie 7 dni po zakończeniu turnieju.

Opłaty zależą od kraju, z którego dana drużyna pochodzi:

 

EU/CIS <-> US – 12,000$ za drużynę, 2,000$ za zawodnika Hearthstone oraz 6,000$ za drużynę HoTS

EU->EU – 4000$ za drużynę, 650$ za gracza Hearthstone i 2,000$ za drużynę HoTS

CIS->CIS – 3000$ za drużynę, 500$ za gracza Hearthstone i 1,500$ za drużynę HoTS

US-US – 6000$ za drużynę, 1000$ za gracza Hearthstone i 3,000$ za drużynę HoTS

EU-CIS – 6000$ za drużynę, 1000$ za gracza Hearthstone i 3,000$ za drużynę HoTS

 

Udział w mediach społecznościowych

Aby zwiększyć wagę eventów, jak również ich zasięg medialny jesteśmy radzi zapewniać promocję i wrzucać posty po każdym z turniejów, a następnie statystyki zdawać organizatorom. 

Statystyki zawierać będą: 

  • link do newsa (link, screenshot, wyświetlenia bądź/lub unikalne wyświetlenia strony)

  • posty w social media (FB, VK, Twitter) z hash-tagiem #teamonevent np. #naviondh15

  • wrzucanie informacji o streamach z turnieju

  • filmy promujące turnieje

  • wspominanie o turnieju na stronie głównej organizacji

 

Takie raporty organizatorzy turnieju dostaną po maxymalnie 14 dniach w formacie PDF.

 

[…]

 

Dodatkowe wymagania drużyn DOTA2/CS:GO : 

  • turnieje powinny zapewniać kierowcę dla każdej z drużyn

  • transport z lotniska / na lotnisko

  • zbierać oraz przechowywać dane bankowe drużyn

  • karać zawodników oraz drużyny za nie przestrzeganie zasad turnieju poprzez obniżanie ich wynagrodzeń

 

Dodatkowe wymagania drużyn DOTA2/CS:GO :

  • Nagrody nie powinny być wypłacane później niż 3 miesiące po zakończeniu turnieju

  • Transport z hotelu na LAN / z LAN’a do hotelu

  • dla drużyny 6-osobowej przynajmniej 2 3-osobowe pokoje z dwoma podwójnymi łóżkami

  • osobne łazienki wyłącznie dla graczy

  • Nie więcej niż jedno BO3/BO5 dziennie

  • takie same warunki dla każdej z drużyn

  • wygoda gry (wygodne krzesła, dużo wolnej przestrzeni przy biurku)

  • pokój dla graczy bez dostępu dziennikarzy.

 

Mam nadzieję na owocną współpracę w 2016! “

 

źródło: izaktv.pl

  • + rep 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

O Nas

CSKatowice.com powstało dnia 28 lipca 2012 roku. Jesteśmy prężnie rozwijającą się siecią serwerów Counter-Strike. Nasza młoda i uzdolniona kadra Administratorów pozwala nam się szybko rozwijać!

Społeczność

Reklama

cskatowice
×